מה זה בעצם צימר

מה זה בעצם צימר

בואו נתחיל מהתחלה, מה זה צימר מאיפה זה בא? צימר היא מילה שעשתה עלייה מגרמניה ובמקור משמעות המילה התייחס אל חדר סגור שאפשר לישון בו. עם השנים והעלייה במספר המטיילים בתוך מדינות ומאוחר יותר גם בין מדינות הפכה את הצימר הפשוט ליחידת אירוח שאפילו ברמתה הבסיסית נחשבת לגבוהה מהממוצע.

החומר ממנו בנוי כול צימר וצימר ניתן לשיקול של בעל הצימר. ישנם צימרים שבנויים כבקתות עץ פסטורליות, יש צימר בסגנון סקנדינבי, יש צימר בתוך מערה, צימר במבנה חימר ועוד. לרוב בחירת החומר נעשית בהתאם לסביבה. כאשר מדובר בסביבה מיוערת וכפרית יהיה זה בדרך כלל צימר עץ שימתין לאורחים ואילו באזורים הרריים יותר יש שימוש גבוה באבן כאלמנט דקורטיבי וכחומר בניה של ממש.

גם תכולתו של כל צימר נקבעת על ידי הבעלים, הבסיס הממוצע מכיל מיטה נוחה, חדר רחצה ושירותים, מטבחון, פינת ישיבה עם טלוויזיה, חימום ומיזוג אוויר. מעבר לכך כל צימר יכול להכיל דברים שונים ורבים כיד הדמיון הטובה עליכם, החל מג’קוזי זוגי בחדר השינה ועד לאזור ספא שלם, חדרים עם דלתות בסגנון אירופאי קלאסי או עיצוב בחלל פתוח עם מוטיבים אקזוטיים מהמזרח.

יש צימר ששם דגש על יצירת חופשה רומנטית וקסומה עם בן או בת הזוג כשבכל הצימר פזורים נרות, קטורות, שמנים ארומאטיים ותחושה גדולה של פרטיות צימר כזה לרוב אף מגדיל לעשות ולא פותח את שעריו בפני משפחות ומנגד יש צימר מרווח וגדול שמיועד למשפחות גדולות עם ילדים ובתוכו ממתינים גם צעצועים, מצעים מיוחדים לקטנים ועוד הפתעות רבות.

על מה להסתכל בבחירת צימר
העיניים של הנופש הישראלי לעיתים קופצות קדימה והולכות אל המחיר. נכון, המחיר הוא אחד מהגורמים המכריעים בכל רכישה אבל במקרה של צימר כדאי קודם לקרוא במה מדובר. בכל קטגוריה ישנם צימרים רבים וכל צימר מציע משהו אחר. צימר אחד יכול לגבות מחיר מסוים עבור אירוח בלי ארוחה ואילו השני מציע אירוח עם ארוחת בוקר ובריכה באותו מחיר, בהחלט שווה לעשות סקר שוק לפני שבוחרים צימר, להשוות מחירים, להתבונן בתמונות, לקרוא את מפרט החופשה בתשומת לב ולהתייעץ עם הסביבה הקרובה ולא לבחור רק על בסיס המחיר.
האינטרנט הוא כלי יעיל המאפשר לבחון מאות צימרים בבת אחת כמו גם לקרוא ביקורות ולשאול שאלות על כל צימר מעניין.