מי קובע מי הם צימרים מומלצים

מי קובע מה הם צימרים מומלצים?

אחת מהתופעות המרשימות ביותר בענף התיירות הישראלי הן אותם צימרים שכולנו שומעים ומדברים עליהם. בפרק זמן קצר מאד יחסית צמחו במדינתו הקטנטונת עשרות אם לא מאות של צימרים מוסגים וגדלים שונים ומגוונים לאורכה ולרוחבה של המדינה עד כדי כך שהמעוניינים לנפוש מוצאים את עצמם במין בלבלול וחוסר אונים לנוכח המבחר העצום.
דרך מעולה לצאת מהתסביך הזה היא להיצמד להמלצות.
צימרים מומלצים, כמו כל מוצר מומלץ, אחר הם צימרים שנבדקו בצורה כזאת או אחרת (בהתאם לאתר ולממליץ) ונמצאו טובים על פי סטנדרטים מסוימים.

ישנם מספר סוגי המלצות ובמאמר זה נתמקד ב-3 סוגים עיקריים –

המלצות ממקורבים – המלצות מהסוג הזה הן מקרה מיוחד. מצד אחד צימרים שהומלצו על ידי חברים הם בעלי סיכוי יותר מסביר להיות טובים מאד ומצד שני חשוב לזכור שמדובר בהמלצה יחסית לממליץ ולא לסטנדרט מסוים.
לחברים ולבני המשפחה שלכם אין שום כוונה למכור לכם משהו מה שמעלה את קרנה של ההמלצה ומנקה אותה מכל האינטרסים השיווקיים והמסרים הפרסומיים שבדרך כלל מקיפים המלצות שכאלה אבל, כפי שציינו לא מדובר כאן בהמלצה אובייקטיבית אלא בדעה מאד סובייקטיבית ומה שהחברים שלכם אוהבים לא בהכרח חופף את מה שאתם מחפשים בצימר.

המלצות מאנשי מקצוע – תחת הקטגוריה הזאת יש צימרים ששמענו המלצות עליהם ממביני דבר בענף, כמו למשל – מנחי תוכניות טלוויזיה או בעלי תורים בעיתון שעוסק בתיירות, נופש או תרבות הפנאי.
כאן, בניגוד לסוג ההמלצות הקודם, ישנה התייחסות אל צימרים מומלצים מתוך הכרת השטח ולא על בסיס טעם אישי.
אבל ישנם גם 2 חסרונות מאד בולטים – חסרון אחד הוא שהמלצות מהסוג הזה לא תמיד מגיעות במועד שמתאים לכם, ולעיתים עובר זמן רב מהרגע בו נחשפתם להמלצה ועד לרגע בו אתם בוחרים פעול על פיה, זמן שבמהלכו אולי השתנו דברים ולא תמיד לטובה.
החיסרון השני הוא הימצאותם של מניעים לא הכי רלוונטיים, כולל מניעים שיווקיים ואישיים שקצת מערפלים את איכות ההמלצה.

המלצות של אתרים – אלו צימרים שקיבלו דירוג או המלצה על ידי אתרים מקצועיים שמתמחים בנושא.
ברוב המקרים הם באמת צימרים איכותיים שיעמדו בכל הציפיות שלכם.
הסיבה לכך היא רצונם של אותם בעלי אתרים לתת שירות אמין וחוזר ללקוחותיהם. אתרי צימרים פועלים על בסיס מתן השירות הזה ושלא כמו שני הסוגים הקודמים הם עלולים להפסיד לקוחות.
מכאן שאתרים המתמחים בכל מה שקשור לנופש ועל אחת כמה וכמה אתרים שמתמחים בצימרים טורחים ושולחים נציג מטעם לבחון את המקום בהתאם לרשימה ברורה ומבוססת של קריטריונים בצורה מקצועית שתשרת את קהל הצרכנים שלהם על הצד  הטוב ביותר.