צימרים במערות – הרומנטיקה הקדמונית?

צימרים במערות למה זה כל כך רומנטי בעינינו

סביר להניח שמה שמתחבר לכולנו הכי מהר עם מערות זה טקס החיזור הפרהיסטורי בגרסתו העממית, בו הגבר היה לוקח את האישה בה הוא חפץ אל המערה שלו כמעיין הפגנת יכולת והצגת משאבים.

במובן מודרני לקחת אישה למסעדה טובה מנגן על פחות או יותר אותם אקורדים אך עדיין יש משהו ייחודי למדי בשהייה במערה, משהו רומנטי וקדמוני באופן שקשה להסביר במילים.

אולי זאת אותה קדמוניות שעושה את המערה לסטינג כזה רומנטי?

רבים מאיתנו מקשרים קדמוניות לפראיות שלוחת רסן, לתקופה בה הכל היה מותר ועוד לא נולדו כל הטאבואים החברתיים שכובלים אותנו היום. תקופה בה הכל היה פשוט, הרבה יותר פשוט ורוב מה שאנחנו מכירים היום כמוסכמות חברתיות היה מאד רחוק מלהתקיים. אולי זה בעצם החלל עצמו שמתקשר לרומנטיקה, סך הכל מדובר בחלל לא גדול אך עם זאת ברוב המערות ישנה תחושת מרחב מיוחדת שנובעת כפי הנראה מהעיצוב המשלב תקרות גבוהות ושקעים עמוקים בקיר וגם הצבעים החומים ששולטים ברוב המערות צובעים את האווירה בתחושה חמימה, רכה וביתית, תחושה שמגבירה את פתחון הלב, את רמת הנינוחות ואת התחושה שאפשר להירגע, להשתחרר ושום דבר לא יקרה. ואם כבר הזכרנו את תחושת הביטחון בהחלט שווה למנות את התחושה הזאת כגורם מגביר רומנטיקה, הרי מה כולנו רוצים הכי הרבה מהאהבה שלנו פרט מלהרגיש אהובים? אנחנו רוצים בטחון, ידיעה שיש לנו אחד את השני ויחד ננצח את העולם. הביטחון שמתקבל משהייה במערה מתקשר עם הצרכים הללו יפה מאד.

באופן לא מפתיע יזמים רבים ברחבי העולם ובישראל עלו על החיבור המאד מעניין הזה בין רומנטיקה, אינטימיות, אהבה ומערות ויצרו מין הכלאה בין יחידות אירוח מפוארות למערות. באותן יחידות הקירות הפנימיים והחיצוניים מעוצבים כקירות מערה, כמובן שמדובר במערה אסטטית במיוחד עם ג’קוזי, LCD ומה לא אבל בכל זאת מערה וככזאת היא מתחברת לכל אותן תחושות קדומות שתיארנו, מה שהופך אותן ליעד מבוקש ביותר.
ניתן למצוא צימרים במערות בערים החמות ביותר באירופה כמו גם בצפון ובדרום ישראל וזוגות רבים אכן מדווחים על חוויה מדהימה של אהבה, רגעים אינטימיים כמו שהם לא חוו בשום מקום אחר ותחושה אבסולוטית של “שנינו ביחד לבד”.

אם גם אתם רוצים לטעום מהחוויה יוצאת הדופן הזאת חפשו לעצמכם צימרים במערות ותוכלו גם אתם ללכת אחורה בזמן אל תקופה בה הכל היה קרוב יותר, פשוט יותר, אינטימי יותר.