צימרים – כיף אמיתי

צימרים כיף אמיתי

הבחירה בחופשת צימרים הופכת יותר ויותר נפוצה בקרב ישראלים רבים וכיום אפשר בהחלט לומר שמדובר בענף תיירותי מכובד ורווחי מאד שמפרנס משפחות רבות בכל רחבי הארץ.

הסיבות לפופולאריות העצומה לה זכו מתחמי צימרים שונים הן רבות ומגוונות, מאמר זה יתייחס לכמה מהן ואולי בסופו גם אתם תמצאו את עצמכם תרים אחר צימרים לחופשה הקרובה.

 

צימרים הימים הראשונים

הביטוי “צימרים” הגיע יחד עם הרעיון עצמו מגרמניה ובגלגולם הראשון צימרים היו פשוט יחידות לשינה במחיר סביר ותנאים סבירים, לא יותר ולא פחות. בתוך אותם צימרים היו מיטות, שמיכות, כריות, מקלחת ושירותים משותפת לרוב ואולי קומקום חשמלי במקרה הטוב.
החיפוש אחר צימרים טובים היה בדרך כלל חיפוש מיגע עם הרבה התפשרויות בדרך הן מבחינת מיקום והן מבחינת תנאים כיוון שהיו מעט מאד יחידות כאלה ולרוב הם מוקמו באותם אזורים והציעו אותם תנאים.

 

המהפך והשדרוג

עם חדירתם של הקיבוצים והמושבים לענף וחשיפתו של הנופש הישראלי למתחמי צימרים בחו”ל החלה בשנות ה-90 מהפכה של ממש בסטנדרטים של כל מתחמי הצימרים הקיימים, בד בבד עם הקמתם של אין ספור צימרים חדשים שהותאמו אף הם לאותם סטנדרטים.
עליית המדרגה הזו באיכותם של הצימרים הביאה לשוק תחרותי מאד שנמצא כל הזמן בתהליך מתמשך של שיפור בכל הערוצים, על מנת לזכות בליבו של הנופש. הערוצים המרכזיים לשיפור הם: אבזור הצימרים, הגיוון הכללי, התוספות המיוחדות שיש בכל מתחם צימרים ובכל יחידה ועלות הנופש.

  • אבזור – חלפו עברו להם הימים של השמיכה והכרית. בכל צימר, אפילו הבסיסי ביותר, ניתן למצוא מיטה מפנקת, טלוויזיה עם כבלים או חיבור ללוויין, מטבחון מאובזר לבישול ארוחות והגשתן, חדר רחצה מצויד, סלון מרוהט וחפצי נוי שונים להשלמת האווירה.
  • גיוון – צימרים בישראל יכולים להגשים כל חלום, צימרים פסטורליים בכפר, צימרים בבקתות עץ במרכז העניינים, צימרים שבנויים כמערות אבן קסומות, צימרים שאומרים יוקרה ופאר בכל מ”מ מהמקום ועוד. הנופש הישראלי יכול לבחור בקלות בדיוק את מה שמתאים לו.
  • תוספות מיוחדות – בעלי צימרים כבר אינם מסתפקים באבזור משובח של היחידה אלא מוסיפים לו גם מתקני ספא שונים כמו ג’קוזי או סאונה בתוך ומחוץ ליחידה, בחלק גדול ממתחמי הצימרים יש גם בריכה ובמקומות מסוימים יש חדרי טיפולי מקצועיים בתוך המתחם.
  • מחירים- התחרות הערה בין בעלי מתחמי צימרים יוצרת שלל הזדמנויות משתלמות לאירוח צימרים במחירים מוזלים, מבצעים שונים והנחות רבות שניתן בדרך כלל לאתר דרך רשת האינטרנט.

בכל מתחם צימרים תימצאו רמת אבזור שונה, תוספות שונות ומחיר שונה החל מיחידות צימרים כפריות המציעות אירוח ביתי ועד ליחידות צימרים יוקרתיות שמציעות לנופשים אירוח בוטיק ברמה של 5 כוכבים. אבל מה שבטוח הוא שלא משנה אילו צימרים תבחרו בסוף מובטחת לכם חווית נופש מיוחדת במינה.

יש חשיבות מיוחדת לבחירה של צימר שהומלץ ע”י צוות מומלצימר משום שאז אנחנו יכולים בוודאות לדעת  שנגיע למקום שרמתו ואיכותו אינו מוטלת בספק.

אתר מומלצימר מדגיש ומבהיר מהי רמת הצימר בו בחרנו , ואנחנו יודעים שזהו צימר מומלץ שמישהו ביקר בו בדק אותו ויכול לקבוע שהוא צימר איכותי.