צימרים תופעה זמנית או באנו על מנת להישאר ???

צימר בתרגום חופשי מגרמנית הוא חדר .

בתרבות האירופאית נופש בצימר היא תופעה רווחת מזה שנים .

היות ובאירופה מקובל לצאת לחופשה שנתית אחת או לכל היותר לשתי חופשות בשנה . החופשות מטבע הדברים ארוכות יותר ולכן צימרים הותאמו לשהייה ארוכת טווח.

צימרים הציעו לנופשים בהם חדר אחד מרכזי הכולל גם מטבח פינת אוכל וסלון חדרי שינה או חדר שינה אחד וספה הנפתחת למיטה נוספת בחדר הגדול והמרכזי.

צימרים דאגו למטבח מאובזר מאועד תמקרר , כיריים , ארונות , כלי בישול , כך שהנופשים יוכלו לבשל להם ארוחות ב צימר ולא יצטרכו לאכול במסעדות ובכך ייקרו את חופשתם ב צימר .

קצב גידול צימרים גדל באירופה באופן מתמיד מאז ימי מלחמת העולם השניה . ותיירי צימרים הפכו להיות תופעה מוכרת שצמחה .

לצד הצימרים החלה להבנות תעשיה שלמה של תיירות צימרים או תיירות נופש  שכללה מסעדות , אטרקציות , טיולים מסוגים שונים , גלריות לאומנות , מוסיקה , תיאטרון , אופרה , כל חבל ארץ והדברים המאפיינים אותו  הפנו משאבים והפכו פניהם למזמיני ומסבירי פנים לתיירי הצימרים .

הרבה מאוד מדינות הלכו בעקבות גרמניה והחלו להציע צימרים כאופציה ל חופשה נפלאה שמציעה הרבה מאוד וכדאי לבחור בה .

לאור הרעת מצב החקלאות בעולם כולו צימרים היוו פתרון נפלא לפרנסת החקלאים . ולכן נמצא צימרים ביישובים כפריים שבעבר כלכלתם התבססה על חקלאות בלבד.

אופיים של יישובים מסוג זה מתאים באופן מושלם לתיירות מסוג זה של צימרים המציעים נוף כפרי , ירוק , שקט , בלב אוכלוסייה כפרית שונה מזו העירונית בה מורגל התייר  בצימר , כך שאופייה של כל החושה הוא טעימה של חיים אחרים בעלי קצב ומנטליות שונה לחלוטין מחוויית היומיום שלו.

בעוד החקלאים לשעבר גילו דרך המייצרת עבורם פרנסה טובה ומאפשרת להם לשמור על אורח חייהם ועל מקום מגוריהם.


גם מדינת ישראל לא פיגרה אחרי מדינות אירופה ואימצה את תרבות הצימרים ואת ענף הצימרים כענף ממנו אפשר לייצר פרנסה לחקלאים ביישובים כפריים .

צימרים הם ענף מפותח ומתפתח בישראל .


צימרים מרוכזים ביישובים כפרים בפריפריות ולאחרונה אך קרוב למרכז הארץ בקיבוצים , ישובים קהילתיים , מושבים . מקומות המציעים נופש באווירה כפרית , שקטה וירוקה.

האזור בו אנחנו מוצאים את רוב ה צימרים בארץ הוא אזור צפון הארץ.

יש לא מעט צימרים בצפון .

צימרים בגולן , צימרים בכינרת , צימרים בגליל , הצימרים הם חלק מהנוף שכולנו כבר מכירים.