קצת על העיר חיפה

קצת על חיפה

חיפה היא אחת הערים המקסימות של ישראל. חיפה היא קוסמופוליטן ליבראלי ביותר, אי של סובלנות עם נוף מדהים לאן שלא מסתכלים ואלו הן רק חלק מהסיבות שהופכות את העיר חיפה למוקד משיכה אטרקטיבי ביותר עבור נופשים מקומיים כמו גם תיירים משלל מדינות בכל רחבי הגלובוס.

חיפה מתפרסת מחופי הים התיכון על להר הכרמל ואוניברסיטת חיפה בקודקודו. העיר היא ביתו של הנמל הכי גדול בארץ וככזאת היא נקודת הכניסה של אין ספור סחורות ואנשים מכל העולם.

קצת היסטוריה

העיר חיפה מוזכרת בתקופות שונות אצל דתות שונות, ביהדות ניתן למצוא אזכורים רבים לעיר בתלמוד, על פי המסורת הביזנטית קברו של אליה נמצא בעיר, אותו נביא שברח מהמלך אחאב, קברו של הנביא הינו מונומנט קדוש למוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד.  חפירות ארכיאולוגיות מצאו שרידים מהתקופה העותומאנית של ימי הביניים במהלכה העיר חיפה גדלה לעיר נמל עצומה עד שבשנת 1099 היא נכבשה במסגרת משאות הצלב ומאוחר יותר עברה העיר לשלטונם של הטורקים עד לשנת 1831 בה היא נכבשה שוב, הפעם ע”י נפוליאון שהשאיר את העיר תחת שלטון מיצרי. בתחילת המאה ה-19 הגיעו לעיר כמות משמעותית למדי של יהודים מצפון אפריקה ובשנת 1868 הטמפלרים הגרמנים ייסדו את המושבה הגרמנית המהוללת ועשור לאחר מיכן הגיע לעיר עוד קבוצה משמעותית של יהודים, הפעם מאירופה. בשנת 1905 הוקמה במקום הרכבת המפורסמת שנסעה מקונסטנטינופול עד למכה דרך דמשק וחיפה, הרכבת שינתה שוב את פני הנוף המקומי אך עד מהרה הפסיקה לפעול כשבשנת 1918 העיר נכבשה פעם נוספת, הפעם על ידי הבריטים שהחזיקו בעיר במהלך כל תקופת המנדט בה תפקדה העיר כתפאורה ללא מעט קרבות דרמטיים ביותר בין המנדט לישוב היהודי שניסה להכניס לארץ כמה שיותר מהגרים וניצולי שואה. בשנת 1948 ארגון ההגנה לקח את השליטה על העיר וזו נשארה תחת ידיים יהודיות עד עצם היום הזה.

חשוב לציין כי במהלך רוב התהפוכות הללו תושבי חיפה עצמם הצליחו לשמר סוג של דו קיום יציב ומרשים למדי, במיוחד לאור כל הקרבות והכיבושים שנקשרים עם עברה של חיפה, מה שהופך אותה לאתר תיירות מגוון ומיוחד במינו.

 

חיפה המודרנית

כיום העיר חיפה מחולקת ל-4 אזורים מרכזיים. אזור חוף הים בו תוכלו למצוא את הנמל המפורסם, את מפרץ חיפה המרשים, חופי הרחצה, מעט בתי מגורים ואת מרכזי התעשייה הגדולים ביותר בישראל. אם תמשיכו במעלה ההר תגיע לאזור נוסף- הדר הכרמל, האזור המסחרי של העיר וביתן של השכונות הוותיקות והקסומות של העיר חיפה באזור זה שוכנת העירייה והקמפוס הישן של הטכניון. עוד יותר למעלה נמצא איזור הכרמל עם השכונות החדשות ורוב מרכזי הבילוי של העיר, מעברו השני של ההר נמצא האזור הרביעי השייך ברובו לאוניברסיטת חיפה ולפרויקטים הקשורים אליה.

מאד נעים ומומלץ לשוטט בעיר וליהנות מכל הצבעים, השפות, הניחוחות, החנויות, המסעדות וכו’. במיוחד מרשימות התוספות הירוקות בעיר ושלל הפרחים בחיפה שמרצפים את הרחובות.

העיר מאד ידידותית למטיילים והיא מציעה אין ספור שבילים מקסימים להתהלך בהם כמו למשל “שביל אלף המדרגות”, נקודות חמד כמו נקודת התצפית הפנוראמית המשגעת של הים מהכרמל, המושבה הגרמנית שכבר ציינו ועוד עושר מרשים ביותר של יופי, כיף ופינוק.

אבל אם אתם מתכוונים לנוע מאזור לאזור כדאי לכם לקפוץ לכרמלית, הרכבת הפנימית של העיר, ולחסוך לעצמכם זמן.

אם אתם באמת רוצים להיכנס לעובי הקסם של העיר תוכלו למצוא בקלות גם צימרים בחיפה שישמחו לארח אתכם ולתת לכם את החוויה המלאה.